Friday, June 20, 2008

Ayat-ayat Cinta

semalam movie Ayat-ayat Cinta keluar. aku nk gi tgk. tp aku bz.

target aku nk gi tgk Sepi, tapi aku rasa aku nk gi tgk Ayat-ayat Cinta dulu la.

bila tgk trailer Ayat-ayat Cinta, terbayang diruangan mata apa yg telah aku baca daripada novelnya. karektor2nya, suasananya.

membaca watak Fahri, teraju utama novel tu, aku bygkan Fahri tu lembut riak wjhnya, tenang orgnya, berkarisma, dan yg pasti baik budi dan akhlaknya.

kelakar kalau diingatkan bila aku mengalirkan air mata bila Fahri jatuh sakit dan koma. pelik la aku nih. haha.

pastu, bab Maria yg mambaca surah Maryam disambung dgn surah Thahaa didalam komanya. bagaimana dia memuji2 Allah, rindukan syurga Allah. terkesan sungguh dihati aku ni. aku menangis lagi. Aku rasa insaf sgt2. Bertuahnya Maria itu walaupun dia masih belum melafazkan syahadah. tapi Allah tunjukkan pdnya syurga didlm komanya. Itulah rahmat Allah. Syurga itu milik Allah. hanya atas rahmat Allah saja kita mampu utk jejakkan kaki disana.

Maha Suci Allah

Ayat-ayat Cinta, apakah ujud watak2 didalam novel tu? aku pun tak pasti. tapi kalau benarlah ada, betapa kerdil dan jauhnya diri aku ni...

4 comments:

en_me said...

me insaf dgn kelemahan n kekurangan diri me yg inih..

Penoreh Getah said...

aku dah ngk wahai puteri violet..

yang koma maria.. si fahri wataknya kekal sama dalam movie.. seorang yang taat pada ilahi..

tontonlah dengan keimanan

violet said...

enchek me,
sama2 la kita insafi diri dan sentiasa berusaha utk memperbaiki diri. volleey giteww? :D

pg,
ko dh tgk ke? tak ajak pong. :P

SitiNur said...

Salam violet.

Sayang cita yang bagus kurang di publisiti kan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...