Wednesday, August 6, 2008

cam nak meleleh ayaq mata...uhuks

sila klik gambaq utk imej ekstrims...

*kalo la baby cheby ku leh transform jd cm nih...hiks...

*aku tak keruan...huhu

*ni model lama...ya ampun rim...

-mak...nak rim gold empat...uhuks

7 comments:

kuchalana said...

sekadar berkongsi pendapat..aku ada menulis ebook 111 cara berjimat cermat diwaktu gawat.. salah satu main point aku dalam ebook tu adalah..

4. Saya mahu berkongsi satu pendapat dari mentor jutawan AZIZI ALI dalam buku beliau Jutawan Dari Planet Jupiter. Pada beliau kenderaan adalah satu alat untuk membawa kita dari point A ke point B sahaja dan tidak lebih dari itu. Saya betul-betul setuju dengan pendapat beliau. Kita boleh lihat dengan penyakit muda mudi yang gile dengan modifikasi kenderaan (bukan muda mudi sahaja, yang berumur pon boleh tahan). Pakai kancil tetapi diubahsuai sehingga menjadi seperti MIRA. Harga modifikasi dan ubahsuai lepas modifikasi sebenarnya sama sahaja jika kita membeli MIRA. Sekurang-kurangnya MIRA datang dengan enjin turbo. Seperkara lagi, spesifikai kenderaan yang keluar dari kilang memang telah diuji tahan untuk spesifikasi itu sahaja. Maksudnya dengan saiz tayar, kelajuan, bentuk kereta dan ciri-ciri keselamatan yang lain. Apabila kita menukar tayar, menambah skirting, menambah spoiler, menukar enjin dan entah apa-apa lagi, ciri-ciri keselamatan pada kenderaan anda sebenarnya sudah tidak ada lagi seperti yang telah diuji pada pertama kali kenderaan itu dibeli. Kita bukan berjimat lagi tetapi menambah lagi masalah lain termasuk mungkin membunuh orang yang kita sayang hasil dari mengejar kepuasan melihat kenderaan itu diubahsuai. Dan cerita yang mungkin kita ambil sambil lewa adalah, kenderaan-kenderaan seperti ini selalu nya tidak ada nilai untuk dijual balik. Pihak bank pasti agak keberatan untuk memberi pinjaman kepada pembeli lain kenderaan kita tadi. Jika betul-betul mahukan kelajuan, elok dicari kenderaan yang memang dispesifikasi untuk kelajuan. Tidak perlu lagi modifikasi.

kalau xda aral.. ebook ini akan diternitkan dalam bentuk buku dalam masa terdekat.

tq singgah di kuchalana.. ole..

JM said...

thanks sbb singgah blog sy.. dtg le lagi yek.. terime kasihh

meen said...

drop by to say thanks for ur visit. I link u ekk..

violet said...

kuchalana,

terima kasih berkongsi pendapat.

sy tak penah tepikir utk buat modifikasi spt yg enchek kuchalana sebut antaranya, tukar enjin @ pakai enjin turbo. sbb enjin kereta sy tu dh 100% perfect. mantap. tak perlu buat apa2 lg.

tukar tayar tu kebetulannya baru je sy tukar. sbb tayar lama dah botak. kalo tak tukar risiko berlakunya kemalangan adalah besar, bukan? nak tak nak, gawat tak gawat WAJIB juga ditukar.

tambah skrting dan spoiler tu tak perlu lagi sbb spesifikasi tu dah mmg ada pd kereta sy sewaktu sy beli kereta tu dulu.

kalo nk pakai rim gold mmg impian sy sejak dulu lg la. kebetulan rim sekrg dah mengalami kerosakan. sy langgar divider. akibatnya chamber bhgn depan dh lari, so sy rs tak salah kalo sy nk tukar rim. kalo tak, tayar akan cepat jadi botak. dan risiko kemalangan adalh besar. dan sy terpksa menanggung kos yg berterusan utk tukar tayar dlm selang masa yg singkat.

selamat menulis dan semoga buku enchek kuchalana berjaya diterbitkan.

cheers!

violet said...

jm,

terima kasih kembali. slmt berkenalan

^_^

violet said...

meen,

terima kasih. slmt berkenalan.
*sedang bercuti yer...hehe

meen said...

violet..bila mau update seyh? hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...