Tuesday, November 3, 2009

"pandai-pandai jaga diri"

ari ni aku dpt msg dari seorg kenalan yg tak penah aku jumpa.dia msg nk jumpa aku dan ajak aku minum.kebetulan dia ada dekat2 ngn ofis tmpt aku keje.aku cam berat ati sket nak jumpa dia.sbb aku tak penah jumpa dia pun sebelum ni.dan aku tolak pelawaan dia dgn cara baik.aku ckp time tu dah masuk waktu keje.aku tak leh sesuka hati nak turun minum.pastu aku gatal lak pi tambah "kalau mai awai sket leh la gagah turun".bila dah aku ckp lagu tu,org tu pun kata "tak pa lenkali sy mai awai,sy roger" jadinya.alasan aku tadi dah makan aku balik.

cepat2 aku msg sorang kenalan yg dah penah aku jumpa.tanya dia penah ke jumpa org tu.dia ckp tak penah.tapi sblm ni mmg kami bertiga ada plan nak jumpa kt area yg dekat ngn rumah msg2.tapi tak penah jadi.aku citer la pasal org tu nk jumpa aku tapi aku rasa berat ati.

dan msg berganti msg antara dua org kenalan lelaki.sorang dah penah jumpa dan sorang lagi tak penah jumpa tapi tetiba ajak jumpa.hehe

dan yg buat aku rasa terharu bila kenalan yg penah aku jumpa tu pesan "...yg penting pandai-pandai jaga diri..."

*bila dok jauh2 dari keluarga, pesanan dari kawan2 yg prihatin buat kita rasa selamat jugak (betul ke ayat aku ni? erm...belasah je la... :D)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...