Friday, October 15, 2010

Sultan Muhammad Al-Fateh

HADIS RASULLAH SAW TENTANG PEMBEBASAN CONSTANTINOPLE

Sabda Rasulullah s.a.w. ketika menggali Parit Khandaq; “..Constantinople (kini Istanbul) akan jatuh ke tangan tentera Islam. Rajanya adalah sebaik-baik raja, tenteranya adalah sebaik-baik tentera……”

(Hadis riwayat Imam Ahmad)

tersentuh hati aku ni bila tau kisah Sultan Muhammad Al-Fateh.seorang pemimpin yg tinggi ilmu agama dan ilmu dunia.kisahnya aku dgr dari adik lelaki aku yg dtg jemput aku mkn tengahari tadi.akhirnya aku jumpa link yg berguna utk sesiapa saja yg nak tau kisah lebih lanjut pasal beliau yg disebut sendiri oleh baginda Rasulullah SAW 800thn sebelumnya.semoga kita beroleh kebaikan.

http://satuperkongsian.wordpress.com/2007/06/26/sultan-muhammad-al-fateh-dan-pembukaan-costantinople

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...