Tuesday, May 24, 2011

seram? takut? hantu?

nape kita takut ngan hantu? adakah sebab...

1. ruper hantu yg hodoh/menakutkan dgn hilaian suara yg mengilai2?

atau...

2. perasaan seram yg otomatik akan dtg dan otomatik akan buat kita rasa takut...tapi kalo kita lawan perasaan tu, agak2 berjaya ke menghilangkan rasa takut kita?

sebenarnya aku nak citer psl malam tadi. mlm td aku terjumpe satu blog yg ada kisah2 seram psl hantu. layan punya layan, sedar2 dah dekat pukul 12mlm.

aku pun gosok gigi, matikan lampu dan terus baring atas katil.

antara mamai tak mamai nak telelap tu aku tetibe tedengar cam ada bisikan kat tepi telinga kanan aku ni. aku buka mata. dalam gelap yg hanya berbekalkan samar2 cahaya dari luar bilik...aku nampak...aku nampak almari je yg berdiri megah kt tepi katil aku...

haih...aku pejam mata balik...

dan dalam ala2 nak telelap kali kedua tu, aku dgr lg bisikan yg sama. aku buke mata lagi...seram mula terasa melanda seluruh badan. aku cepat2 tarik selimut sambil baca surah yg aku ingat. aku tarik selimut sampai kepala...yg penting tutup telinga aku ni dari dgr lg bisikan yg sama.

dan tiba2...aku teringat kisah2 seram/hantu yg aku baru baca sebentar td. dan macam baru lps tgk citer hantu kt tv/movie, aku terbayang2 hantu2 yg disebut dlm blog tu...perempuan tua rambut serabai dgn mata merah dalam kolah bilik air...cik ponti ganggu student kt kolej...huhu...betambah2 seram pulak aku rasa.ketakutan mula menguasai seluruh badan...


dan aku pn tak tahu pukul brape aku ttido,sedar2 dah pukul 6.30pagi...hehe..lena gak aku tido mlm tadi walaupun ada pengalaman sedikit seram diawal proses nak tido.aku pun tak pasti akan bisikan yg aku dgr tu btul ke ataupun mainan perasaan.tapi aku mmg takut giler mlm td.

so malam ni aku nak tido awal.tak mau diganggu lg cam mlm tadi..jom tido~

Tuesday, May 17, 2011

Wednesday, May 11, 2011

malam keliwon...hee...

masuk blog ni tebaca kesah hantu.pastu tingat satu kesah pasal LRT Putra.ada bahagian laluan bwh tanahnya, betul2 dibawah tanah perkuburan kt Jalan Ampang.

kesahnya, ada lah seorang ibu dan anaknya yg masih kecik naik LRT tu diwaktu malam.kebetulan masa tu cuma dorang dua beranak je dlm tren tu.tetiba masa kt laluan bawah tanah tu, si anak bertanya pd si ibu...

"mak,mak...nape dorang tu sume pakai tudung ikat kat atas kepala?"

padahal masa tu cuma dorang berdua je kt dlm gerabak tu...



apa reaksi korang kalo korang adalah mak budak tu?...huhu...

Tuesday, May 10, 2011

terima kasih mak

masa hari ibu lepas, aku telefon mak.dan macam biasa bila ucap hari Ibu kat mak, hati mula terusik.suara jadi sebak.air mata mula jatuh.suara mak pun jadi sebak.aku ucap terima kasih kt mak, lahirkan aku, besarkan aku.aku mintak maaf atas segala salah silap aku pd mak...tak sempat nak ckp byk mak pun nangis sama.

terima kasih mak atas segala-galanya.pengorbanan mak hanya Allah jua yg membalasnya.

terima kasih mak atas doa dan restu mak.tanpa doa dan restu mak, tak tau lah kt mana anak mak ni sekarang...

Selamat Hari Ibu buat mak dan semua ibu2 seluruh dunia :)

Monday, May 9, 2011

layan...

sejak akhir2 ni aku dok syok layan lagu2 band Roxette.masa blajar dulu penah beli kaset depa, dan bila dgr lagu2 depa wat aku tekenang blk memori pahit manis dizaman aku muda remaja dulu.

antara lagu yg buat aku tesenyum sorang2 dan hati mula berbunga2 bila aku dgr - Vulnerable...

layan...


Sunday, May 8, 2011

Way Back Into Love



tak tau nape tetibe ada ramai followers heee...

terima kasih dan salam perkenalan semua :D

miss you so much

Tuesday, May 3, 2011

sendiri adalah lebih baik ?

dia, dia dan dia datang dan pergi tinggalkan aku sendiri

kadang-kadang dia, dia dan dia buat aku tersenyum sendirian.

kadang-kadang juga buat hati aku rasa begitu hiba, sayu, sayup dipuncak yang paling tinggi. melayang.

mungkin aku akan terus begini. membawa diri dan hati sendiri. selamanya...

Tuhan...berikanlah aku kekuatan. kecekalan. semoga aku terus kuat dan tabah.

*aku dan hidupku yang entah sampai bila perjalanannya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...