Tuesday, May 24, 2011

seram? takut? hantu?

nape kita takut ngan hantu? adakah sebab...

1. ruper hantu yg hodoh/menakutkan dgn hilaian suara yg mengilai2?

atau...

2. perasaan seram yg otomatik akan dtg dan otomatik akan buat kita rasa takut...tapi kalo kita lawan perasaan tu, agak2 berjaya ke menghilangkan rasa takut kita?

sebenarnya aku nak citer psl malam tadi. mlm td aku terjumpe satu blog yg ada kisah2 seram psl hantu. layan punya layan, sedar2 dah dekat pukul 12mlm.

aku pun gosok gigi, matikan lampu dan terus baring atas katil.

antara mamai tak mamai nak telelap tu aku tetibe tedengar cam ada bisikan kat tepi telinga kanan aku ni. aku buka mata. dalam gelap yg hanya berbekalkan samar2 cahaya dari luar bilik...aku nampak...aku nampak almari je yg berdiri megah kt tepi katil aku...

haih...aku pejam mata balik...

dan dalam ala2 nak telelap kali kedua tu, aku dgr lg bisikan yg sama. aku buke mata lagi...seram mula terasa melanda seluruh badan. aku cepat2 tarik selimut sambil baca surah yg aku ingat. aku tarik selimut sampai kepala...yg penting tutup telinga aku ni dari dgr lg bisikan yg sama.

dan tiba2...aku teringat kisah2 seram/hantu yg aku baru baca sebentar td. dan macam baru lps tgk citer hantu kt tv/movie, aku terbayang2 hantu2 yg disebut dlm blog tu...perempuan tua rambut serabai dgn mata merah dalam kolah bilik air...cik ponti ganggu student kt kolej...huhu...betambah2 seram pulak aku rasa.ketakutan mula menguasai seluruh badan...


dan aku pn tak tahu pukul brape aku ttido,sedar2 dah pukul 6.30pagi...hehe..lena gak aku tido mlm tadi walaupun ada pengalaman sedikit seram diawal proses nak tido.aku pun tak pasti akan bisikan yg aku dgr tu btul ke ataupun mainan perasaan.tapi aku mmg takut giler mlm td.

so malam ni aku nak tido awal.tak mau diganggu lg cam mlm tadi..jom tido~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...